HTML

valláskritika

Friss topikok

  • Tibor Abonyi: István barátom! A címmel kezdeném... Dohányzol? Bort iszol? Húst eszel? Ezek mind károsak a testn... (2020.10.27. 10:50) Tiltsuk be a Jóistent!
  • Stephanus: @Stephanus: Hát, Péter, neked ebből kéne élned...! Te lennél az első cyber-pap. (2014.10.11. 23:01) hit és evolúció

Tiltsuk be a Jóistent!

2014.02.01. 11:12 Stephanus

Ha valaki nem segít bajba jutott embertársán, etikai vétséget követ el. Ha életveszélyből volna módja kimenteni és nem teszi, jogi vétséget is elkövet. Eszünkbe sem jut az ilyen embert jónak nevezni.

Minden hívő, akinek megvan a mindennapi kenyere (kalácsa, kocsija), vagy felgyógyul betegségéből, az isteni gondviselésnek tulajdonítja. Ugyanakkor Isten mindenható. Volna módja mindenkin segíteni, de nyilvánvalóan nem teszi, az emberiség túlnyomó többségével nem teszi, a leggyötrelmesebb helyzetekből sem menti meg a földlakók sokaságát. Miért nevezzük hát Jóistennek? Miért tanítjuk a gyermekeinket a jóság fogalmának erre a torz alkalmazására?

1 komment

Címkék: kritika vallás hit erkölcs kereszténység gondviselés valláskritika hittan

A bejegyzés trackback címe:

https://erkolcskritika.blog.hu/api/trackback/id/tr105792622

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tibor Abonyi 2020.10.27. 10:50:25

István barátom! A címmel kezdeném... Dohányzol? Bort iszol? Húst eszel? Ezek mind károsak a testnek... Győzikét, etollút nézel a tévében? Ezeket mind be lehetne tiltani, de felnőtt emberek vagyunk és a társadalom egy bizonyos szintig megadja a szabadságot tagjainak a világ minden táján, hogy valamivel élnek, vagy nem élnek, ráadásul a Jóisten világszerte elterjedt, bár különböző formákban és neveken, de ismerik, így a betiltására nem sok esélyt látok.

A kereszténységben Jézus tanítása szerint "senkisem jó, egyedül csak az Isten", ezért a mi emberi "jó"-ról alkotott fogalmainkkal nemigen lehet épkézláb módon kritizálni, hogy Isten mit tesz és mit nem tesz...

Negyedik gyermekemet nevelem, és az a módszerem, hogy elmondok dolgokat, azok következményeit, igyekszem megóvni gyermekem a nagyobb zűröktől, hípó ivás, úttestre futás, de megfelelő bölcsességgel hagyom időnként nehezségekbe, problémákba belefutni, ha tudom, hogy abból fog tanulni. Lehet szép ódákat zengeni a gyereknek, hogy elég, ne egyél többet, lehet szigorral nádpálcával, tiltással, ételelzárással nevelni, de lehet azt is, hogy figyeleztetem, aztán hagyom, hogy túlegye magát, az éjszakai hányás után egy időre el fog menni a kedve a falánkságtól.

Ezzel arra akarok kilyukadni, hogy amennyiben feltételezzük a születés előtti és halál utáni életet, máris nem tűnik "rossznak", szeretetlennek a Jóisten, csak azért, mert a legszükségesebb rosszat, szenvedést megengedi itt a Földön.

A kereszténység tűzzel-vassal küzd a reinkarnáció ellen, és tanácstalanul áll azelőtt, hogy miért születnek vakon, nyomorékon, szellemileg sérülten gyermekek, egyáltalán miért halnak meg gyermekek kis korukban, mint a 13 éves kislányom 1999-ben. Erre csak az a hit adhat és ad magyarázatot, miszerint van születés előtti és halál utáni élet, valamint hogy a világoit Isten "kézbentartja" menedzseli, és bölcsességével, szeretetével úgy alakítja a dolgokat, hogy mindenki a lehető legkevesebbet szenvedjen. Ez az én hitem, ami hit, bizonyíték nélküli bizonyosság, nem lehet vita tárgya, legfeljebb az, hogy fel tudtam dolgozni békében a feldolgozhatatlant, kislányom halálát.

youtu.be/aP28HAZsIyk
süti beállítások módosítása